ABOVE THE LINE ADVERTISING
Διαφήμιση στα κύρια μαζικά μέσα επικοινωνίας.
BELOW THE LINE ADVERTISING
Διαφήμιση σε μη μαζικά μέσα (π. χ. Direct Mail, διαφήμιση στα σημεία πωλήσεων, δειγματοδιανομή merchandising, εκθέσεις).
Διαφήμιση στα κύρια μαζικά μέσα επικοινωνίας.
BELOW THE LINE ADVERTISING
Διαφήμιση σε μη μαζικά μέσα (π. χ. Direct Mail, διαφήμιση στα σημεία πωλήσεων, δειγματοδιανομή merchandising, εκθέσεις).
ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑ (CIRCULATION)
Ο συνολικός αριθμός τευχών που πωλούνται ή διατίθενται από όλα τα κανάλια διανομής (π. χ. πώληση από περίπτερα / πρακτορεία, συνδρομές).
Ο συνολικός αριθμός τευχών που πωλούνται ή διατίθενται από όλα τα κανάλια διανομής (π. χ. πώληση από περίπτερα / πρακτορεία, συνδρομές).
ΚΑΤΕΥΘΥΝΟΜΕΝΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑ
Ο αριθμός τευχών που διατίθενται, σε συγκεκριμένα άτομα από λίστα αρχείου (data bank) μέσω διανομής (direct mail από ταχυδρομείο, courier, χέρι-χέρι όπως τό SIGNATURE EXCLUSIVE του DINER'S CLUB).
ΑΝΑΓΝΩΣΤΙΚΟΤΗΤΑ (Readership)
Ο συνολικός αριθμός των ατόμων που διαβάζουν ένα περιοδικό ή εφημερίδα.
Ο αριθμός τευχών που διατίθενται, σε συγκεκριμένα άτομα από λίστα αρχείου (data bank) μέσω διανομής (direct mail από ταχυδρομείο, courier, χέρι-χέρι όπως τό SIGNATURE EXCLUSIVE του DINER'S CLUB).
ΑΝΑΓΝΩΣΤΙΚΟΤΗΤΑ (Readership)
Ο συνολικός αριθμός των ατόμων που διαβάζουν ένα περιοδικό ή εφημερίδα.
Τηλεθέαση (VIEWERSHIP)
Ο συνολικός αριθμός των ατόμων που παρακολουθούν μια τηλεοπτική εκπομπή.
Ο συνολικός αριθμός των ατόμων που παρακολουθούν μια τηλεοπτική εκπομπή.
ΑΚΡΟΑΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ (LISTENERSHIP)
Ο συνολικός αριθμός των ατόμων που ακούν μία ραδιοφωνική εκπομπή (ζώνη).
Ο συνολικός αριθμός των ατόμων που ακούν μία ραδιοφωνική εκπομπή (ζώνη).
ΑΚΡΟΑΤΗΡΙΟ (audience)
Ο αριθμός των ατόμων που βλέπουν, ακούν ή διαβάζουν ένα συγκεκριμένο όχημα επικοινωνίας.
Ο αριθμός των ατόμων που βλέπουν, ακούν ή διαβάζουν ένα συγκεκριμένο όχημα επικοινωνίας.
ΣΥΝΘΕΣΗ ΑΚΡΟΑΤΗΡΙΟΥ (AUDIENCE COMPOSITION)
Το δημογραφικό προφίλ του κοινού ενός συγκεκριμένου οχήματος επικοινωνίας
Το δημογραφικό προφίλ του κοινού ενός συγκεκριμένου οχήματος επικοινωνίας
ΚΑΛΥΨΗ ΜΕΣΟΥ (coverage)
Το ποσοστό των ατόμων (ή νοικοκυριών) που καλύπτονται από ένα Μέσο.
Το ποσοστό των ατόμων (ή νοικοκυριών) που καλύπτονται από ένα Μέσο.
ΚΑΛΥΨΗ ΚΑΜΠΑΝΙΑΣ (French)
Ο αριθμός των διαφορετικών ατόμων (ή νοικοκυριών) που εκτίθενται σε μία καμπάνια ενός ή περισσοτέρων Μέσων τουλάχιστον μία φορά. Συνήθως υπολογίζεται σε συγκεκριμένη χρονική περίοδο.
Ο αριθμός των διαφορετικών ατόμων (ή νοικοκυριών) που εκτίθενται σε μία καμπάνια ενός ή περισσοτέρων Μέσων τουλάχιστον μία φορά. Συνήθως υπολογίζεται σε συγκεκριμένη χρονική περίοδο.
ΔΙΠΛΟΚΑΛΥΨΗ (DUPLICATION)
Ο αριθμός των ατόμων (ή νοικοκυριών) που εκτίθενται σε περισσότερα από ένα διαφημιστικά μηνύματα ενός προγράμματος Μέσων.
Ο αριθμός των ατόμων (ή νοικοκυριών) που εκτίθενται σε περισσότερα από ένα διαφημιστικά μηνύματα ενός προγράμματος Μέσων.
RATING
Το ποσοστό του κοινού που εκτίθεται σε ένα συγκεκριμένο πρόγραμμα τηλεόρασης ή ραδιοφώνου ή ...
Το ποσοστό του κοινού που εκτίθεται σε ένα συγκεκριμένο πρόγραμμα τηλεόρασης ή ραδιοφώνου ή ...
GROSS RATING POINTS (GRP's)
To άθροισμα των ratings που παρέχονται από δεδομένο αριθμό Μέσων ενός προγράμματος.
To άθροισμα των ratings που παρέχονται από δεδομένο αριθμό Μέσων ενός προγράμματος.
ΣΥΧΝΟΤΗΤΑ (FREQUENCY. OTS)
Ο αριθμός των φορών που τα άτομα (ή νοικοκυριά) εκτίθενται ή. ένα διαφημιστικό μήνυμα.
Ο αριθμός των φορών που τα άτομα (ή νοικοκυριά) εκτίθενται ή. ένα διαφημιστικό μήνυμα.
ΜΕΣΗ ΣΥΧΝΟΤΗΤΑ (AVERAGE FREQUENCY. AV. OTS)
Ο μέσος αριθμός των φορών που ένα άτομο του κοινού εκτίθεται σε ένα διαφημιστικό μήνυμα
Ο μέσος αριθμός των φορών που ένα άτομο του κοινού εκτίθεται σε ένα διαφημιστικό μήνυμα
GRP's
AV. OTS = -------
REACH
AV. OTS = -------
REACH
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΗ ΚΑΛΥΨΗ (EFFECTIVE REACH)
Ο αριθμός των ατόμων (ή νοικοκυριών) που καλύπτονται από συγκεκριμένο διαφημιστικό πρόγραμμα σε ένα ορισμένο επίπεδο συχνότητας (π.χ. F2+, F3+, F2-5)
Ο αριθμός των ατόμων (ή νοικοκυριών) που καλύπτονται από συγκεκριμένο διαφημιστικό πρόγραμμα σε ένα ορισμένο επίπεδο συχνότητας (π.χ. F2+, F3+, F2-5)
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΗ ΣΥΧΝΟΤΗΤΑ (EFFECTIVE FREQUENCY)
Ο αριθμός των φορών επαφής με το διαφημιστικό μήνυμα που θεωρείται αναγκαίο ώστε να δημιουργηθεί θετική εικόνα, αύξηση awareness, πρόθεση αγοράς του προϊόντος.
Ο αριθμός των φορών επαφής με το διαφημιστικό μήνυμα που θεωρείται αναγκαίο ώστε να δημιουργηθεί θετική εικόνα, αύξηση awareness, πρόθεση αγοράς του προϊόντος.
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ (EFFICIENCY)
Η σχέση κόστους Μέσου ως προς την κάλυψη κοινού.
ΚΑΤΑΝΟΜΗ ΣΥΧΝΟΤΗΤΑΣ (FREQUENCY DISTRIBUTION)
Η διάταξη/κατανομή της κάλυψης σύμφωνα με το επίπεδο της συχνότητας που παρέχεται από το κοινό.
COST PER RATING POINT (CRP ή CPRP)
To κόστος αγοράς ενός Rating Point. Είναι ο λόγος:
Η σχέση κόστους Μέσου ως προς την κάλυψη κοινού.
ΚΑΤΑΝΟΜΗ ΣΥΧΝΟΤΗΤΑΣ
Η διάταξη/κατανομή της κάλυψης σύμφωνα με το επίπεδο της συχνότητας που παρέχεται από το κοινό.
COST PER RATING POINT (CRP ή CPRP)
To κόστος αγοράς ενός Rating Point. Είναι ο λόγος:
CRP = -------------------------------
RATING
π. χ.
COST
CRP (1) = ---------------------
GRP's (Αν. Length)
COST
CRP (1) = ---------------------
GRP's (Αν. Length)
COST PER THOUSAND (CΡΤ)
Το κόστος αγοράς που μας προσφέρει κάλυψη 1000 ατόμων ενός κοινού.
Αθροιστική Αναγνωσιμότητα (CRAI): Είναι το άθροισμα των % κάλυψης που πετυχαίνουμε από την πολλαπλή ανάγνωση ενός τίτλου από το ίδιο άτομο. Προκύπτει από το γινόμενο της μέσης ημερήσιας αναγνωσιμότητας του τίτλου επί το διάστημα της κυκλοφορίας του. Η πολλαπλή αναγνωσιμότητα του ίδιου τεύχους την περίοδο της κυκλοφορίας του.
Το κόστος αγοράς που μας προσφέρει κάλυψη 1000 ατόμων ενός κοινού.
ΜΕΡΙΔΙΟ ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΗΣ ΔΑΠΑΝΗΣ (Share OF SPENDING = S.O.S.)
Η διαφημιστική δαπάνη ενός προϊόντος στα μετρούμενα Μέσα με τη μορφή ποσοστού επί του συνόλου της διαφημιστικής δαπάνης.
Η διαφημιστική δαπάνη ενός προϊόντος στα μετρούμενα Μέσα με τη μορφή ποσοστού επί του συνόλου της διαφημιστικής δαπάνης.
ΜΕΡΙΔΙΟ ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΗΣ ΦΩΝΗΣ (SHARE OF VOICE= S.O.V.)
Ο αριθμός των GRP's που πέτυχε η καμπάνια ενός προϊόντος σε ένα Μέσα με τη μορφή ποσοστού επί του συνόλου των GRP's της κατηγορίας.
Ο αριθμός των GRP's που πέτυχε η καμπάνια ενός προϊόντος σε ένα Μέσα με τη μορφή ποσοστού επί του συνόλου των GRP's της κατηγορίας.
ΜΕΡΙΔΙΟ ΑΓΟΡΑΣ (SHARE OF MARKET - S.O.M.)
Ο αριθμός των πωλήσεων ενός προϊόντος με τη μορφή του ποσοστού επί του συνόλου των πωλήσεων της κατηγορίας.
Ο αριθμός των πωλήσεων ενός προϊόντος με τη μορφή του ποσοστού επί του συνόλου των πωλήσεων της κατηγορίας.
Η επίδραση ενός επικοινωνιακού Μέσου ή μιας καμπάνιας στο κοινό.
Η φυσική επαφή (οπτική / ακουστική / οπτικοακουστική) με ένα διαφημιστικό Μέσο ή μήνυμα.
ZAPPING
Η αποφυγή διαφημιστικών μηνυμάτων στην τηλεόραση με την αλλαγή καναλιού χρησιμοποιώντας το τηλεχειριστήριο.
ZIPPING
Η αποφυγή διαφημιστικών μηνυμάτων κατά την παρακολούθηση προγράμματος που έχει βιντεοσκοπηθεί σε κασέτα και παίζεται σε γρήγορη κίνηση (fast-forward).
ΚΟΙΝΟ - ΣΤΟΧΟΣ (TARGET AUDIENCE)
Το επιθυμητό ή δυνητικό κοινό για τη διαφημιστική επικοινωνία όπως ορίζεται από τον διαφημιζόμενο με συγκεκριμένα δημογραφικά αλλά και ψυχογραφικά, χαρακτηριστικά (όταν αυτό μπορεί να καλυφθεί από έρευνα π. χ. Media Styles).
ΔΗΜΟΓΡΑΦΙΚΑ (DEMOGRAPHICS)
Περιγραφή του κοινού με χαρακτηριστικό όπως : φύλο, ηλικία, εισόδημα, οικογενειακή κατάσταση μόρφωση, κλπ.
Περιγραφή του κοινού με χαρακτηριστικό όπως : φύλο, ηλικία, εισόδημα, οικογενειακή κατάσταση μόρφωση, κλπ.
Περιγραφή του κοινού με χαρακτηριστικά τρόπου ζωής, καταναλωτικής στάσης, προσωπικών αξιών.
Ο πίνακας ενεργειών όπου παρουσιάζονται το κόστος, η κατανομή συχνότητας, n επιλογή Μέσων και η χρονική περίοδος μιας διαφημιστικής καμπάνιας.